• Modewebsite Shein is het grootste online modebedrijf ter wereld, volgens onderzoeksbureau Euromonitor.
  • Shein is niet alleen goedkoper dan de concurrentie, het online modebedrijf zet wekelijks duizenden nieuwe stijlen online.
  • Het gebruikt agressieve socialmediamarketing om tieners te verleiden.

Shein is ’s werelds grootste online modebedrijf, volgens onderzoeksbureau Euromonitor. Het herdefinieert fastfashion door de productietijd tot één week te verkorten en wekelijks gemiddeld bijna 3.000 nieuwe stijlen online te zetten.

Het bedrijf werd in 2008 opgericht door Chris Xu, die afkomstig is uit de wereld van marketing en zoekmachineoptimalisatie.

Tegenwoordig verkoopt Shein kleding in 220 landen over de hele wereld.

Nieuwe producten worden in kleine batches van zo’n honderd stuks geproduceerd. De productie wordt alleen opgeschroefd als het item populair blijkt te zijn.

Bekijk hieronder de slideshow over het geheim achter het succes van Shein.

Hoe Shein uitgroeide tot de meeste bezochte modesite

LEES OOK: Dit bedrijf maakt luxe handtassen van lipjes van blikjes – de duurste kost meer dan €700